reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michaela Brunovská

Michaela Brunovská

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozorujem. Počúvam. Píšem. Celým srdcom i dušou. Na plný úväzok. ____________________________________Informácia je bezodná studňa, do ktorej môže každý priliať alebo sa iba napiť. Je voľne prístupná. To je fascinujúce.Ak sa prostredníctvom novinára stáva informácia impulzom pre vyriešenie problému, mení apatiu na reakciu. To je satisfakcia. Panta rhei Zoznam autorových rubrík:  Čo som zažilaPocity nad cityFotografieMixér - úvahy a inéSeriály článkovPoéziaO Blogu

reklama

Čo som zažila

Vianočná bájka v Slovenskom raji? Bardzo dobrze!

Michaela Brunovská

Vianočná bájka v Slovenskom raji? Bardzo dobrze!

"Kde budeš tráviť sviatky? U vašich?"„Nie, idem do hôr, do Slovenského raja."„S partiou?"„ Sama."„Čože?! Sama?" vyvalené oči a zvraštené čelo dopĺňa trápne ticho.„A to prečo?" nasleduje po chvíli mentálneho spracovania mojej odpovede. V tom momente sa začína fáza vysvetľovania. Pre ľudí sú najviac nepochopiteľné dve veci:1. prečo nemám rada Vianoce? Veď je to najkrajšia časť roka!2. prečo chcem byť sama? Kombináciou týchto dvoch otázok vzniká záhada a potenciálny prúser najhrubšieho kalibru - na Vianoce sama. A ešte mimo domu. Bodka alebo skôr výkričník za mojím údajne šialeným rozhodnutím. Home alone na slovenský spôsob, avšak dobrovoľne a „not at home", ale na cudzom mieste, zaváňa čudáctvom len čo je pravda.

  • 30. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 771x
  • 15
Nuda? Nemám čas!

Michaela Brunovská

Nuda? Nemám čas!

Napadá vás niekedy myšlienka, aké by to bolo, keby ste si mohli robiť, čo by ste chceli? Keby ste mali veľa času? Nemuseli chodiť do práce, školy.. nikam.. Potom si len povzdychnete - realita je iná. Keď sme boli deti, táto sloboda bola pre nás prirodzená. No už vtedy nám boli vštiepené isté pravidlá - umyť si zúbky ráno a pred spaním, ísť do škôlky, neskôr domáce úlohy.. A nie nadarmo, ale za účelom vytvorenia si denného režimu. Vedieť rozlíšiť povinnosti a voľný čas. S pribúdajúcim vekom sa pomer týchto dvoch "ingrediencií" mení, prevládajú povinnosti. Čo sa však stane, ak sa situácia obráti? Zobudíte sa .. a pred sebou máte 24 hodín. Naplní sa vaša túžba dokonalého využitia času?

  • 16. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 729x
  • 3
Mesiac v špitáli - III.časť - 11.4. Deň D

Michaela Brunovská

Mesiac v špitáli - III.časť - 11.4. Deň D

"Mami? Čo sa deje, keď ťa operujú?" Pýtavala som sa kedysi. "Uspia ťa, a než narátaš do desať, nebudeš o sebe  vedieť.  Zaspíš na dlhú dobu. Potom sa prebudíš," dostala som odpoveď. Moja nočná mora bola, že ak by ma mali niekedy operovať, zobudím sa počas zákroku a všetko budem cítiť. Bŕrr ! Radšej som túto myšlienku zažehnala. Veď mne sa nikdy nič nestane ! Prešlo pár rokov a situácia ma vyviedla z omylu. Zrazu som postavená pred hotovú vec : operácia ! A nie hocijaká, operácia hlavy ..

  • 12. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Ako sa dá zabudnúť bicyklovať

Michaela Brunovská

Ako sa dá zabudnúť bicyklovať

Pred časom som čítala u blogerského "kolegu" citát: "Tri dni nečítaj, ústa zhrubnú. Tri dni nepíš, a ruka zoslabne." Povedala som si, to určite! Keď sa raz naučíš bicyklovať, nezabudneš! Klídek, tabáček! Ale jeho myšlienka vo mne chtiac-nechtiac zarezonovala. Dni plynuli, možno mesiace.. Tá slovná potvora sa vrátila! ... ako bumerang ... a dala mi facku.

  • 23. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Mesiac v špitáli - II.časť - Soľ nad zlato

Michaela Brunovská

Mesiac v špitáli - II.časť - Soľ nad zlato

Po preložení na druhú izbu som sa tešila priskoro. Ešte som netušila koľko nových "zážitkov" ma čaká. Zaujali ma čísla nad posteľou spolubývajúcej. Príjem: 4.3. Bol koniec marca, a hovorila som si, doparoma, čo tu tak dlho robí. A udivujúcejšie bolo prázdne miesto pri dátume operácie. I., vo veku mojej mamy, mi rozpráva svoj príbeh, ako dvakrát zliezla z operačného stola. Anestestéza by bola kvôli prudko kolísavému tlaku príliš riskantná. A tak sa vždy vráti na oddelenie. Každým dňom však opúcha viac a viac. Na vedľajšej posteli je ženská "s krčnou", ale tú som nemala čas spoznať. Bola už po operácií a za pár dní na odchode domov. Zoznamujem sa len s jej chrapotom. Má odpustené, s golierom na krku určite nemá na ružiach ustlané..

  • 3. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 853x
  • 5
reklama
Mesiac v špitáli - I.časť - Chyba v programe

Michaela Brunovská

Mesiac v špitáli - I.časť - Chyba v programe

Zapínam si skype a v statuse nájdem jeden citát, ktorý som si tam pred časom dala: "Neřikej, že nemužeš, když nechceš. Protože brzy přídu dny, kdy to bude daleko horší: budeš pro zmenu chtít a pak už nebudeš moci." Jan Werich .. Až ma zamrazilo, aká som bola vtedy nadčasová, keď ma táto myšlienka oslovila. Všetko sa začalo jedno ráno ...

  • 28. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 429x
  • 12
Pour féliciter 2011

Michaela Brunovská

Pour féliciter 2011

Všade prská šampanské, svetlice rozkvitajú nad hlavou, nestíham to  vnímať. 10, 9, 8, 7, zlato kde si? 6, 5, 4, hľadáme sa v dave.. 3, 2, 1, naraz sme v objatí. Vivat Nový rok, vivat láska !

  • 12. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 080x
  • 5
Bola som súčasťou Jed(i)ného sveta

Michaela Brunovská

Bola som súčasťou Jed(i)ného sveta

Môj pohľad na medzinárodný filmový festival dokumentárnych filmov - Jeden svet - v Bratislave, ktoré organizuje občianske združenie Človek v ohrození. Bohužiaľ som sa zúčastnila premietaní nie od samého začiatku, takže prvé dva dni mi ušli. Od štvrtku do nedele sa však môj duch už zmietal v dokumentoch.

  • 29. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Tretí (ne)všedný príbeh o čakaní aneb Môj týždeň bez facebooku

Michaela Brunovská

Tretí (ne)všedný príbeh o čakaní aneb Môj týždeň bez facebooku

Články o facebooku sa stali v poslednej dobe klišé na entú. Toto však nie je žiadne moralizovanie, osočovanie ani frflanie. Len ďalší (ne)všedný príbeh:) Nebojte sa čítať viac.

  • 11. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 709x
  • 19
Druhý (ne)všedný príbeh o čakaní

Michaela Brunovská

Druhý (ne)všedný príbeh o čakaní

Kto si počká, ten sa dočká. Malé pokračovanie príbehu, malá veľká úvaha ako stráviť deň. Carpe diem.

  • 6. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 036x
  • 4
reklama
Jeden (ne)všedný príbeh o čakaní

Michaela Brunovská

Jeden (ne)všedný príbeh o čakaní

V stredu som absolvovala chirurgický zákrok - trhanie osmičky. Nebola to žiadna premiéra, ale utrpenie po tretie. Derniéra zubov múdrosti. Konečne! Posledný votrelec v mojom chrupe vyhostený ! :)

  • 5. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Kačenka

Michaela Brunovská

Kačenka

- moje synonymum lásky.

  • 17. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Po dlhej dobe

Michaela Brunovská

Po dlhej dobe

Už dlho som nič nepísala. Veľa ľudí sa ma pýta prečo. Ťažko hľadám odpoveď. Výhovorky typu nemám čas sú od veci, pretože ak človek chce, čas si nájde. To, že ma písanie už nebaví, by bola lož. Píšem stále, lenže v hlave. Slová sa nepremietnu na papier ani na monitor. Ostávajú vo mne a sprevádzajú ma vrúcnejšie ako tieň. Pretože nie vždy svieti slnko.. za to moja myseľ nikdy nespí.

  • 21. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
U kozmetičky - jedenkrát a dosť!

Michaela Brunovská

U kozmetičky - jedenkrát a dosť!

Zdvihnem telefón. Ozve sa mladá slečna. Oznamuje mi, že sa síce nepoznáme, ale mám u nej darček, ktorý mi zanechala kamarátka. Vraj treba priplatiť len 199,-SK. Vravím si, no dobre, raz tam pôjdem, veď dve stovky ma nezabijú. .

  • 12. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 87
Čo sa dnes stalo?

Michaela Brunovská

Čo sa dnes stalo?

Zvláštny deň. Tak by sa dal charakterizovať ten dnešný jednou vetou. Už len fakt, že som šla spať o štvrtej a vstávala niečo pred siedmou naznačoval, že deň sa nezačne dobre. Ledva som sa stihla zobudiť včas, pretože o 7:06 mi ide bus, 59-ina trasa Petržalka-Rača . Samozrejme, že som ho nestihla, ale tak aspoň som mala spoločnú cestu s mamou. Upozornila ma, nech nehovorím tak nahlas, a že nemusí každý počuť to a to.. a že prečo hovorím do prdele keď som v mhd. Ach. Kolegyňa za ňou sa stihla pri vystupovaní ešte usmiať, a ja rýchlo rozlúčiť vetou: Nie mami, neprídem do roboty, nemám čas!

  • 6. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Pätička do očička

Michaela Brunovská

Pätička do očička

Áno, ide to na blog, milý P. Dotyčný nechcel byť menovaný, tak mi stačí jedno písmenko, na to, aby som opísala včerajšiu príhodičku, ktorá sa určite nestáva každý deň. A už vôbec nie takým absurdným spôsobom ;)

  • 30. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 105
Obujte sa do mňa.. všetci ;/

Michaela Brunovská

Obujte sa do mňa.. všetci ;/

Včera bola zmeska, dneska deto. Ľúčenie s triednou dojalo všetky baby z triede, ani jedno ženské očko neostalo suché. . Chlapci to brali skôr s humorom, ale aj tak. Dúfam, že tento deň budú mať na pamäti : Vy ste asi najlepšia trieda na škole. Len ten prospech... snáď sa vyplnia slová veľkého proroka, našej pani profesorky triednej, vlastne už ex:(

  • 26. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Dojmy a dojemné pojmy

Michaela Brunovská

Dojmy a dojemné pojmy

Tak.. vezmeme si rajčinky, papričky, uhorečky a nakrájame na drobno. Šup s nimi do šalátu. Všetko dobre premiešame. Na vrch príde ešte čerstvo nastrúhaný syr a trocha bazalky. Dochutíme štipkou soli, prípadne chilli alebo iným korením, každý podľa svojho gusta. A pozor, z cibule sa plače :,(

  • 25. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Zo mňa grafik nebude ! .. alebo?

Michaela Brunovská

Zo mňa grafik nebude ! .. alebo?

Keď som prišla na polygrafickú (takmer čerstvá 17-ka), bola som plná očakávania a strašne som sa tešila. Na zmenu, na niečo nové, kreatívne. Ako prvé ma očarila budova školy, resp. jej vnútorná časť. Bolo vidieť, že o dobrý dojem sa kompetentní starajú (i keď len na oko- veď je to polyGRAFICKÁ) .. :)

  • 22. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 53
Odkazy neznámym známym

Michaela Brunovská

Odkazy neznámym známym

Dnes je zvláštny deň. Zmiešané pocity.. dobré pocity z profesorov, hodín.. ľudí okolo mňa. Smiech, pohľady, chvíľkové pocity a myšlienky, ktorým neprikladám až taký význam, a predsa ho majú. Premýšlam. Áno, aj to sa stáva ;) A tí, ktorí by dnes chceli dnešnú zmesku zmrzlinového pohára s bebe-keksíkmi pokaziť odkazujem : nemáte šancu !

  • 12. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu